sOmebodY watching On me

Monday, 20 June 2011

urusan pembayaran saman...

uihhh paneeeehh betoi arinihhh...

dr pg aku duk kuar masuk opis..sbbnye nk setel kan lesen aku yg nk mati esok..ehhehe...so pi la pejabat pos kunun2 nk renew lesen..tiba2 kakak kerani tu kate...xleh..kene refer JPJ maybe sbb ade saman kot..aku pon dengan buat muka bengong kuar...(rasenye dah bayar semua...merepek betol!!)...

zass aku pi la JPJ pulak...owh,xleh renew kata kakak kaunter tuh..

kakak kaunter: adik ade saman TAHUN 2008 lah
aku: dah bayar la kak..
kakak kaunter: xpe..mcm nihlah..adik balik pi cari resit yg bayar tuh
aku: ade ke lagi..tahun 2008 kotttt!!!!!!!!!!!!

lepas lunch hour aku pun pegi balik bawak resit sape ntah yg aku jumpa kat umah tuh...(mmg aku punye pon) aku bawak skali roadtax motor yg aku dah renew TAHUN 2010,lesen yang aku dah renew TAHUN 2010..nak menunjukkan bukti la kununnye mmg betol aku dah setelkan semua..kalo tak macam mn aku leh buat sume benda2 tuh kalo ada saman tertunggak pada tahun 2008??????

pastu aku pon pegi ke pejabat penguatkuasa...jumpe sorang Puan ni..naseb layan baek2..=)
aku pon tunjuk sume benda2 tuh...then dia kate...owhh...memang awak dah bayar dulu...dulu tuh refer pada 09.09.2008...sekarang nih...20.06.2011..perggghh..lame betoi yer kome nak update status payment saman i!!!!....i likeee la u olss....kalo aku bayorrr je td..macam mn???nak makan ape bulan nih..??heheheheh....gaya macam tak berduit beno plak yer...bukan ape..kita ada hak sebagai pengguna...jadilah pengguna yg bijak okeyh!!


***ingatan untuk kenkawan yg laen..

kome jangan igt kalo dah bayar saman..sume dah setel...jgn lupe resit tuh simpan..kalo jadi mcm kes aku..x naya kalo xde resit...nk tunjuk bukti ape????ate, umah sape yg kite nak bako???