sOmebodY watching On me

Tuesday, 29 November 2011

HANDLE WITH CARE

=)

mmg macam tu perangai dia
jgn di push...nnt dia bengang..
jgn di cabar..dia akan buat.

dia nih leh dikatekan macam

"HANDLE WITH CARE"

..BUT I LOVE HER..

Monday, 28 November 2011

Sunday, 27 November 2011

selamat pengantin baru isz

bertempat di Alai
27 november 2011 (majlis sanding)

my housemate + my sibling + my classmate + my geli2 friend

selamat pengantin baru dyr~~~~
sgt cantekkkk..muahhhhhh
dah menjadi hak org..dah xleh maen2 dah kan..
mesti susah nk jumpe dah lepas nih..sedih pulak rase nye is...

mengerti

ku cuba bergegas pulang untuk mendapatkan peluang bersamamu...ku cuba bergegas pulang dengan lajunya untuk dekat denganmu...wpun penat namun kugagahkan jua..hanya untuk dapatkan mu...tapi,bila pulang..hampa yg aku dapat...ku inginkan bahagia..tapi hanya titis air mata...bukan tidak ku khabarkan sebelum kepulanganku ke mana destinasinya...bukan dengan siapa ku disana..


harap kau mengerti...jika tak mahu mengerti pun tidak mengapa....maaf KALAU semuanya salah...

*inginku lepaskan beban di hati...hanya di sini...T_T

Thursday, 24 November 2011

blueberry cheese cake class





yummmyyy...
next tym leh cuba lgi...

nak resepi??
nnt saya bg...
now GTG to class..
daaaa..~


takde air..errr...

macam mn nk g kelas kalau xde air....hahhaha...
nasib baik ade tadah air semalam..kalo x mmg aku x g klas ari nih.(saje bt alasan kering..heheh)

Tuesday, 22 November 2011

mushroom soup

malam-malam nih we all tersangatlah lapar..then aku pon decide nak masak mushroom soup yg delicioussssss..hahah....resepi nih aku dapat dr sorg member aku dulu...fariza amir..

bahan-bahan:

1/2 peket serbuk coffee matte
1 ketul kiub ayam
cendawan butang yg dicincang
1 sudu tepung jagung

cara-cara

panaskan air, then masukkan serbuk coffee matte...pastu kiub..kacau sikit..masukkan cendawan...pastu masukkan tepung jagung sikit..tadaaaaaaa...


credit to :eja..

Wednesday, 16 November 2011

hanya katakan maaf

tak salah memohon maaf pada seseorang walaupon pada hari tersebut kamu tidak membuat sebarang kesilapan padanya. Ucapkan sahaja maafmu..pada penerima maaf..kamu seharusnya melakukan perkara yang sama kerana tidak semestinya kamu sentiasa betul..dan tidak semestinya kamu sentiasa salah..hanya ucapkan MAAF sudah mencukupi..

seharusnya kamu harus menjawab:

xpe....saya pon mintak maaf takot2 saya juga bt kesilapan yg sama...




itu lebih baik.

Monday, 14 November 2011

Sunday, 13 November 2011

my sweet hubby to be..insyaAllah..



my protector.my soul.my strength
.....my everything....
nama dia MONTEK

thnx syg sbb susah2 dtg manjung.....even b keje sabtu tu..b dtg jugak after 1pm...kalo x bagi dtg, nnt majuk.. hehehe(maen2 je..jgn amik ati).bb suke kalo b dtg..ngeee..^________^.. puas kite makan kat shabu-shabu.layan steamboat dr kul 5ptg sampai 7ptg..kambing grill,ayam grill,seafood n macam2 lagi... arghhhh..sedapp nyeee... nak lagi taw!!thnx utk birthday party malam 2.. kat marina island..sukeee bila b nyanyi2 lagu besday tuh..hehe...bb dah upload kat pesbuk!!! hamekkk kawww...n b balik malam tu jugak...penat kan?...im sorry sbb dah susah kan b...xkisah la jauh mn pon kite..tp hati nih maaaaakin dekat...luv u...

p/s: even kadang kita nih asyik gaduh je..tp bb syg b hokeyy!!!tu sume gaduh manje2 jeeeeerrr~

Friday, 11 November 2011

cinta buku 555 di tutti frutti


yg aku igt 500gram RM5.30

yang lain aku tak tau...

sbb Aida Sofiah yg belanja sempena birthday kot....hehehe.

thnx friend..<3

yeay...dah pegi tutti frutti !!!!!
(ni sume penangan cik epal ngn najwa latiff la kot)

Thursday, 3 November 2011

JOm balik kampung weii...

gambar di ambil secara tak sengaja..
melaka plak...aku nak balik perak


tak sabo nak balik perak weiii...teman dan kenkawan akan bercuti mid sem..
yabedabedu....
teman nk makan tempoyak opah teman...
esok teman akan bertolak awal-awal pagi...
sebab kalo boleh xnak menempuh hujan...
aku xleh drive hujan-hujan nih...takot..
oh satu lagi pesanan...kome yg nak balik tuh..tak usah ler ingker beno..
semoga perjalanan kami diredhai olehMu Ya Allah..aminnn...


ingker=bukan sejenis makanan..maksudnya...jgn seronok sangat...

Tuesday, 1 November 2011

takziah

takziah di atas permergian tokwan rakan ku
sehari sebelum deepavali...
tak sempat untuk dia melihat hari pernikahan rakan ku itu ..
maaf lama mendiamkan diri

-alfatihah-

cerita konvo saya





tanggal 30.10.2011...aku sudah bergelar graduan Universiti Tun Hussein Onn Malaysia(UTHM)..setelah bergelumang dengan pelbagai ragam pensyarah,kawan-kawan,aktiviti luar, masalah pelajaran + peribadi ,kenangan...semuanya membuatkan aku lebih kuat dan inilah apa ada nya aku sekarang..seorang insan yang dulunya hampir putus asa...hampir tersungkur jatuh..tapi semangat dari semua orang yg membuatkan aku bangun dan terus menggenggam segulung ijazah..alhamdulillah.. turun naiknya hidup aku nih ..mematangkan lagi kehidupan aku...masa hari kejadian...tiada keluarga yang menemani...tiada muka mama yg dapat aku ciumi...papa apatah lagi...hurm...keluar dewan..aku rasa sepi je..tidak seperti orang lain..yang ibunya datang memeluk...ayahnya datang mengucup...adiknya datang memberi bunga..aku tidak seperti mereka...aku hanya menjaga diriku sendiri...tersenyum melihat mereka semua...namun, mujur kehadiran kekasih hati Mr MOntek..menaikkan semula emosi aku yg sudah pun jatuh airmatanya..sudah tak mampu aku tanggung...dia yg meredakan semuanya..terima kasih sayang...terima kasih kawan-kawan yang datang memberikan semangat ... terima kasih mak eda..kak asmah...along...chetot... pemberian bear dr kalian akan ku jaga...terima kasih pada nurul..din season...mas..aserk...umar.. aida..azie..mie... aku terima bunga kalian dengan penuh perasaan yg sgt terharu..thnx pada semua kawan2 yg wish..di fb di blog.di ym..di wassap..di msg..thnx sgt2...wpon ketiadaan family di sisi..aku terharu...terima kasih semuanya....dengan adanya anda semua...aku jadi kuat.....mama..lisa da buktikan pada mama yg lisa boleh berjaya...i luv u and miss u....tggu kepulangan anakmu ..jumaat ini..