sOmebodY watching On me

Thursday, 29 September 2011

kalau fikir balik

kadang-kadang bila fikir balik..
aku rasa nak nangis...
yg aku boleh bt..
pujuk hati sendiri..

xda sape pun yg fhm..=,(

apa rasa?

lelaki..

fahami wanita itu..
jangan kau tinggalkan dia harta semata-mata
tinggalkan juga kasih sayangmu..
perhatian dan berilah dia sedikit masa darimu..

kerana itulah yang dimahu oleh wanita itu..

lelaki..

fahami wanita itu..
kau ingin dia menyayangimu..
kau ingin dia memberi perhatian kepadamu
kau ingin dia taat padamu..
kau ingin segalanya sempurna untukmu...

wanita itu?

dia juga ingin kau fahami..
dia juga ingin kau menyayangi
dia juga ingin perhatian..

jangan sampai wanita itu berubah hati..
jangan sampai wanita itu tawar hati..
jangan sampai wanita itu pergi dari sisi...
jangan sampai wanita itu rasa tidak dihargai..
jangan biarkan wanita itu rasa seperti dia sendiri yang mencari perigi...

biar hari menganjak minggu..
biar minggu menganjak bulan..
biar bulan menganjak tahun..
tetapkanlah di hati...
layanan dan kasih sayang yg sama erti..

pertama kali dia kau kenali..
sayanginya seperti suri hati..
sayanginya seperti dia menyangimu wahai LELAKI..

nak jadi cam retissss...

hye u ols..

satu hari..

ANE: igt nk pakai baju pompuan2 sikit lah..make up2 skit...oke tak?

MHJ: selama ni x ker?

ANE: igt nk pakai skirt girlish2 la mucuk..heheh..ala2 hana tajimaa,maria elena or yuna tuh!!!owhh sgguh teringin hokeyy shayanggg...pakai tudung selekeh-selekeh skit...!!!!

MHJ: owh..oke je...pakai la mcm yuna tuh...(rupenye dia pon terperasan fesyen nih)

ANE:erk....ok..ok...nk make up2 xpe kan?

MHJ: oke je sayang...

ANE:oke.!

hahhahahaha!!!!


Tuesday, 27 September 2011

minyak pengasih

Minyak Pengasih...!!

Guna minyak sihir pikat isteri orang.

Harian Metro
23 Mei 2007
SEREMBAN: Seorang lelaki dikatakan menggunakan sejenis minyak dipercayai disihirkan untuk memikat isteri orang lain sebelum mengikis wang dan harta benda mangsa.

Lelaki berusia 30 tahun itu menggunakan taktik menyapu minyak berkenaan di bawah gelas air yang bakal diminum mangsa sebelum wanita terbabit menurut semua kehendaknya.

Rujuk :http://www.hmetro.com.my/Current_News/HM/Wednesday/Setempat/20070523111901/Article/indexm_html


artikel di bawah di ambil dari http://mualijmuda.blogspot.com/2007/05/minyak-pengasih-pengamalan-santau.html

Apa itu 'Minyak Pengasih' ?

Istilah 'Minyak pengasih' amat terkenal di dalam masyarakat Malaysia. Ia adalah sejenis bahan yang digunakan untuk "memikat" hati seseorang agar dapat menimbulkan rasa kasih kepadanya dan sanggup berbuat apa sahaja kerananya.

Adakah minyak ini diambil dari Minyak Masak atau lain-lain minyak?

Minyak pengasih adalah sinonim dengan minyak dagu dan lain-lain. Sebenarnya ianya dari campurtangan JIn yang mampu membuatkan seseorang terpengaruh kepada tuan yang empunya minyak. Kaedah pembuatan minyak ini juga dari kaedah sihir. Ramuan yang digunakan ialah kadang-kadang terdiri daripada bahan-bahan yang kotor dan berbisa. Contohnya seperti miang buluh, bisa ular, air liur katak, dan sebagainya. Kesemua bahan-bahan ini dicampurkan dan kemudiannya diperam dengan masa yang lama dan seterusnya dipuja dengan kaedah sihir. Selalunya pengamal minyak pengasih ini menyimpan di dalam botol kecil, bagi memudahkan dibawa kemana-mana.

Apabila minyak tersebut berkurangan selepas kekerapan penggunaan, maka kaedah pemujaan JIn dilakukan semula oleh pengamal tersebut ataupun bomoh yang mereka dapatkan. Setiap kali upacara pemujaan, darah ayam atau darah tuan itu sendiri disediakan untuk makanan kepada JIN yang berada di dalam adunan tersebut.

Awas...!!

Kesan-kesan negetif setelah terkena dengan minyak pengasih ini ialah:
1) Terasa minat dan kasih kepada si pengamal minyak pengasih tersebut.
2) Amalan ibadah kepada Allah semakin kurang, malah kurang penghayatan.
3) Teringat-ingat dan cinta yang mendalam kepada si pengamal tersebut.
4) Tidak mustahil segala duit, harta dan juga maruah diri tergadai angkara minyak pengasih.

Kaedah & Tektik 'kotor' mereka...!!!
Bagi memastikan sihir dan ramuan SIHIR mereka menjadi, kebanyakan mereka akan menyapu minyak tersebut pada mana-mana anggota badan si mangsa. Dan selalunya mereka menyapu pada nadi atau urat darah. Ini kerana apabila mangsa disapu minyak pada bahagian tersebut maka secara cepat JIn akan bertindak terus masuk kedalam perjalanan darah mangsa dan seterusnya menguasai diri mangsa. Pada ketika itulah mangsa akan terasa ngairah dan suka kepada si pengamal tersebut.

Kebanyakan mereka yang mempunyai minyak pengasih ini mencari mangsa ditempat-tempat awam. Malah amat kerap berlaku kedai-kedai makan awam. Kadang-kadang si peniaga ingin mencuba minyak pengasihnya, dan kadang-kadanag ada juga yang datang dari pelanggan disapu kepada pelanggan lain. Kebanyakan mereka adalah bertujuan mendapat manfaat daripada mangsa. Tidak kira lelaki atau wanita akan mendapat nasib yang sama apabila terkena. Kebanyakan cara ini popular diamalkan dikawasan bandaraya dan juga kawasan yang dianggap maju. Kes-kes ini kerap berlaku di negeri 9 , selangor, pahang dan lain-lain.

Benteng Diri daripada SIHIR ini..
Antaranya ialah:
1) Membaca Ta'awuz dan Basmalah pada setiap kali menjamah makanan.
2) Mengamalkan Mathurat pagi dan petang.
3) Ketika hendak makan atau minum, baca "Bismillahillazi layadhurruhu ma'asmihi syai un, fil ardhi wala fissamaak, wahuwassami' ul 'alim" sebanyak 3kali.

Pernah seorang pengamal ayat ini minum petang disalah sebuah kedai minum. Dia memesan kopi panas untuk diminum disitu tanpa membungkus. Ketika ingin minum kopi tersebut dia membaca ayat diatas sebanyak 3 kali. Maka dengan izin Allah Taala, belum sempat cawan itu sampai kebibirnya, tiba-tiba cawan itu pecah dibahagian punggungnya. Rupa-rupanya tuan kedai itu ingin mencuba ilmu SIHIR terhadap nya...Subhanallah..

4) Kenal pasti air yang disihir.
Kaedahnya ialah:
i- Jika air panas, minuman yang disantau, kita akan dapati air tersebut sejuk dibahagian bawah cawan, dan panas dibahagian atas.

ii - Jika air sejuk, kita akan dapati air tersebut panas dibahagian punggung cawan dan sejuk dibahagian atas.

Seeloknya semasa kita mengangkat cawan tersebut, letakkan jari manis dibawah cawan untuk merasai suhu air dengan mengikut kaedah diatas. Jika cawan tersebut bertangkai, maka elakkan mengangkat dengan memegang tangkai. Ini bertujuan untuk mengenalpasti suhu air didalam cawan tersebut.

p/s: some of my friend yg melalui pengalaman nih..tunangnye sendiri...dan masih berubat..mintak dijauhkan bnd2 mcm nih dr diri kita.....

Monday, 26 September 2011

alfatihah hakim

alfatihah utk arwah akim...(arinih besday dia)
25 september 1986-19 may 2011

arwah schoolmate aku mase skola kat smk raja shahriman dulu..
tp dia kelas bahasa arab...

aku salu bace blog dia..tp sume tu dah tinggal kenangan ye x utk sume blogger

http://telordibasuh.blogspot.com/
korang pon mesti salu baca kan?

Friday, 23 September 2011

Aku rs down skrg..aku hny perlukan pendorong..aku hny perlukn sdikit kasih..aku hny perlukn sdikit perhatian..hanya sdikit..itu saje permintaanku..harap mngerti..aku down...

Wednesday, 21 September 2011

2 minggu sebagai ....


tempek gambau sket!!


huhu..dah hampir 2 minggu aku sebagai guru to be....so far alhamdulillah..takda apa2 masalah lagi dengan kelas..sbb kelas kitorang asyik takdeeee je...huhu..aku tak tau nak rasa happy ke tak???sebab ape aku xtau nak rasa apa....sbb nye dah tentu kena ganti kelas yg dah skip tu kann..kan...arghh...tu je yg aku tak suke...T____T..

kelas aku ade 34 suma sekali...so far aku baru ingat 10 nama (dengan pengecaman muka + nama diorang)..huhuhu...yelahhh...aku memang jenis susah nk igt nama orang melainkan orang tu salu duk depan muka aku nih!..hahahah...yg laen tu bersabar..aku akan cuba igt nama korang...

oke,sem nih tetiba aku rasa aku seorang yg sgt amat rajin hokeyyy utk ke library...hahah..sebab sebelum nih akulahhhhh orang yg paling malas nk ke sana sbb panas~!!! dan bising...skrg UTHM kan dah ade library GAH gituww u olssss...so why not aku tak try kan?best2x...kalau tau mcm nih dalam tuh...dah lama aku pegi...hehehe...(pemalas punye budak)

harap semangat suci murni aku untuk jadi guru yang berjaya dunia dan akhirat takkan terkubur 2-3 minggu nih je...harap kekal sehingga aku berjaya jadi cikgu nanti...doakan yer...


p/s: sedang membaca jurnal...tapi melencong ke sini plak...^___^

Sunday, 18 September 2011

weekend yg beshH!!!


huhu.last week dok ajak en john pi santai mn2 tempat...tak kesah la ayaq terjun kaa...ayaq mati ka...tempat sejuk ka...tempat panaih kaa..x kesah...nk release tensionn...kununnnn..~~

last2 we decide pi hutan lipur gunung nuang..lepak2 sana...x naek pun gunung nuang..duk bawah jer..misi dia..nk masak tepi sungai je pun..hahha..xde keje..!sampai kat TBS...kene tgu en john amik la kan...berasap jugak la duk tgu dia...tp mn nk buat , jalan jammed derrr...sampai2 je dia kat TBS...bukak2 pintu ade girl dalam kete!!!...terkejut i taw nyahh...nama girl tu balqis....ape perasaan korang kalo bukak2 pintu kete ade girl lain dalam kete...haaaa.....ape korang rasaaaaa??????heheheh....

jom layan gamba je lah..mlaas nk cakap bnyk sapa girl tuh..
.aku tak kedekut nye kalo nk share2 nih!!!!

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.



ni lah pengarang jantung buah pisang en john...balqis
pemalu budaknyee..malu ker????


masa ni xmau kawan lagi...minit ke 3...


tadaaa...aku bawak kuar kamera...terus posing..siap peace tuh!




masa nih da jadi geng...hehehe...sebab busu tanak layan dia...aku je duk melayan dia bercerita...

profile
nama:balkis
umur :5 tahun
nama pakwe: naufal/sorg lg tak igt name..(masih dalam proses pemilihan)
periksa: asyik dapat no 1 dalam kelas

hehehe...lepas antau dia pulang..we all terus ke destinasi..

ICT-uptown-hutan lipur gunung nuang


jom maen masak2..


ahadnye aku bergerak pulangg~~

Thursday, 15 September 2011

tart nenas

biasa la aku bila dah jauh dr umah nih..macam2 rasa nk makan
sekrang aku nak tart nenas....ma...lisa nk tart nenas...=(

Monday, 12 September 2011

pertemuan singkat

semalam aku pegi beraya ke tjg bidara...kg encik john muncit ler...otw nk pegi tu macam2 dah rasa...tak senang duduk dibuatnyer....aku pegi sorg oke..br gentle....hahahah....but lepas dah jumpe mommy in law to be(MILTB)..cecece....rasa gemuruh tu sume hilang....she is nice person...angah pun macam tu.owh..nenek pon ade...dah lame kat situ br perasan yg encik john nye perangai ade sikit nenek nye..bab makan je lahh...huhuh....macam2 diorang masak...bersalah pulak sbb masak bnyk sgt....sedap gile!!!kene mintak resepi nih....dia sempat ajar buat bubur som-som je...yg laen maybe another day...

lepas tu nk balik MILTB tapau pulak utk menantu to be nih..hahahhahaha...segan lak aku....
then salam2 sume...encik john bawak jenjalan pusing tjg bidara...umah2 sedara...dan lastttt skali pi bandar melaka...dah lame aku nk naek river cruisse tuh!!!dapat jugak naek semalam....

hari pon dah nk malam..aku bergerak pulang ke Johor..

p/s: mekasey makcik masakkan macam2....

Friday, 9 September 2011

pelajar baru dengan hati baru

wohooooo...

im back .....to parit raja,johor

orang tanya kenapa aku balik sini...

aku jawab:

aku nk makan nasi briyani taman soga
aku nk makan tauhu bakar pakcik pasar malam tuh
aku nk makan kerang senggarang
aku nk makan mee racun..


hahah...sepatut nye aku kene jawab mcm nih...AKU NK BELAJAR BALIK kan?xpe la..mn pon same je...nk blaja tu still niat no 1 aku...anyway...bnd yg konon2 rahsia tu adalah..aku dah kembali semula menjadi student di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia...menyambung pengajianku ....semoga segalanya dipermudahkan di sini..Amin...



oke kenkawan...aku dah berada di Bumi Johor oke..roger2 la aku yer....

Thursday, 1 September 2011

selamat hari raya


ini keluarga besar Tok Brahim ngan Opah Bedah..=)
x besa macam org laen..tp kami happy jugak..