sOmebodY watching On me

Monday, 20 June 2011

urusan pembayaran saman...

uihhh paneeeehh betoi arinihhh...

dr pg aku duk kuar masuk opis..sbbnye nk setel kan lesen aku yg nk mati esok..ehhehe...so pi la pejabat pos kunun2 nk renew lesen..tiba2 kakak kerani tu kate...xleh..kene refer JPJ maybe sbb ade saman kot..aku pon dengan buat muka bengong kuar...(rasenye dah bayar semua...merepek betol!!)...

zass aku pi la JPJ pulak...owh,xleh renew kata kakak kaunter tuh..

kakak kaunter: adik ade saman TAHUN 2008 lah
aku: dah bayar la kak..
kakak kaunter: xpe..mcm nihlah..adik balik pi cari resit yg bayar tuh
aku: ade ke lagi..tahun 2008 kotttt!!!!!!!!!!!!

lepas lunch hour aku pun pegi balik bawak resit sape ntah yg aku jumpa kat umah tuh...(mmg aku punye pon) aku bawak skali roadtax motor yg aku dah renew TAHUN 2010,lesen yang aku dah renew TAHUN 2010..nak menunjukkan bukti la kununnye mmg betol aku dah setelkan semua..kalo tak macam mn aku leh buat sume benda2 tuh kalo ada saman tertunggak pada tahun 2008??????

pastu aku pon pegi ke pejabat penguatkuasa...jumpe sorang Puan ni..naseb layan baek2..=)
aku pon tunjuk sume benda2 tuh...then dia kate...owhh...memang awak dah bayar dulu...dulu tuh refer pada 09.09.2008...sekarang nih...20.06.2011..perggghh..lame betoi yer kome nak update status payment saman i!!!!....i likeee la u olss....kalo aku bayorrr je td..macam mn???nak makan ape bulan nih..??heheheheh....gaya macam tak berduit beno plak yer...bukan ape..kita ada hak sebagai pengguna...jadilah pengguna yg bijak okeyh!!


***ingatan untuk kenkawan yg laen..

kome jangan igt kalo dah bayar saman..sume dah setel...jgn lupe resit tuh simpan..kalo jadi mcm kes aku..x naya kalo xde resit...nk tunjuk bukti ape????ate, umah sape yg kite nak bako???

Friday, 17 June 2011

saya saaaaaayang sume orang..


sume orang sayang saya takkk???



dah tu je nak tanya..




p/s: orang sana...jgn lupa CAMERON kite yer...

Tuesday, 14 June 2011

hidup kita..siapa yang tahu..?

kehidupan..kadangkala ianya menyenangkan..kadangkala ia sangat membebankan..namun,susah ataupun senang..kita terpaksa utk hadapinya..kita kadangkala terpaksa melupakan kenangan-kenangan lalu...kadangkala kita tak ingin ingat pun...kadang-kadang jugak kita harus membenci orang yg pernah kita sayang...dan kadangkala jugak memori yang manis dulu,akan jadi sepahit-pahit hempedu..apa yang bole kita buat? hanyalah hadapi dengan senyuman...kehidupan memang begitu..tidak seperti yang kita rancang..dengan siapa kita akan hidup..dengan siapa yang akan kita tinggalkan..itu sume kerja Dia...selagi ada masa..hargai setiap detik perbuatan manusia yang berada di sekeliling kita..hargai setiap percakapan..kerana mungkin itulah kali terakhir kamu mendengarnya...hargai setiap gerak geri nya kerana mungkin itu kali terakhir kamu melihatnya...dan sentuhlah perasaan sayang itu..kerana itu mungkin sayangnya yang terakhir kali untuk kamu.....apa-apa pun boleh jadi dalam sesaat...tidak ada siapa pun yang boleh menghalang..bergembiralah dengannya kerana mungkin itu yang terakhir kali kamu melihatnya tersenyum untuk kamu..aku cuba sedaya upaya untuk menghargai sesiapa sekalipun yang ada dalam hidup aku...tidak kira ianya hanya singgah berapa lama sekalipun.aku tetap menghargainya..kita semua akan memilih jalan yang berbeza...tidak sama...dan dengan jalan yang dipilih itu..harap kalian semua gembira...situasi sekarang tidak akan sama dengan situasi dulu..hadapi semuanya dengan tenang....

tengah

diluah mati mak..ditelan mati bapa

aku ditengah

apa yg kufikirkan

rupanya terjadi jua

maafkanku

Tuesday, 7 June 2011

=) pertemuan ...



salam...

pertemuan 2 malam antara dia dan keluarga benar-benar menakutkan aku...tapi,tanggapan aku salah..atok dah mula senang dgn perangai dan kelakuan nya...opah pon sama...atok cuma takot .."bakal pasangan" aku nih xleh nk buat keja2 kampung..tak leh nk jaga aku..xboleh nk hormat org tua...hehhe..salah oke atok...lisa dah buktikan utk atok kan..kan..kan...=)

dan segala perbincangan sudah pon di buat...

insyaAllah...tak lama lagi...

yeay..aku org paling excited okeeeee...

to you my dear: love u....terima kasih dengan kesungguhan...

Wednesday, 1 June 2011

tahniah izzaty..on ur e'day

gambar nih rin pinjam dr fb family ty..jangan marah yer..heheh



hihihi..sukeeeeeeeeeeeeeeeee sangat tengok kenkawan dah happy !!! u look nice with purple dress..cutee jek...beseri2 gitu...anyway..congrat my dear izzaty..!!!!akhirnya...apa2 pon..tahniah keyh..rin tgu kad kawen dr ty taw...patut la dia asyik sukee je g pulau aur tuh..=)