sOmebodY watching On me

Monday, 29 November 2010

erm.

just be patient erin..
ini yg perlu kau terima..
menerima semua disekelilingnya..
herm....




**aku hanya perlu bersabar dan menerima

Mengapa Hawa tercipta saat Adam tertidur dan Hawa melahirkan saat dirinya terbangun??

Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya.

Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.

Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.

Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang ,.....



**aku pos lagi..heheheh

tiada lagi entri dari aku....

MAYBE tiada lagi entri dari aku
MAYBE itu yang terbaek..
MAYBE cukup setakat ini..


boleh ke??

xboleh sbnrnye...hakhakhak..
kat sini je tempt aku nk luah ape yg aku rase,,
lepas aku dah luah aku akan lupe marah aku (kalo tgh marah la)
melainkan aku bace balik ape yg aku tulis..(aku akan igt)
so, ape2 entri dalam nih...
janganla amik ati sgt..bukan nk tuju sape2 pon..
hanya luahan perasaan
aku yg tak dpt ditanggung sorg2...
sbb aku takut utk percaya org dah...(percaya gabbit je lepas nih)
lepas tu aku akan lupe..
korg igt...???sape suh bace..!!
hehehehe

Sunday, 28 November 2010

dia sudah bahagia


kak ,
u r happy rite nOw
i told u..
cinta itu ada untuk sesiapa pun...
just be patient..
bulan dan matahari..
terima kasih sebab temankan dia..
kita dah tak mencipta bahagia atas kesedihan org lain kan?..just kidding


nak percaya siapa

aku xtau aku nk percaya siapa sekarang...
hmm...manusia...di depan dia lain..di belakang dia lain...
xpela..dia pon ada mulut nk bercakap...biarlah
aku da xpercaya ape kamu ckp lagi...

Saturday, 27 November 2010

kids & baby photo contest


kids & baby photo contest



syarat-syarat penyertaan :

1. anda mesti menjadi follower blog kedua saya.http://sweetlikekisses.blogspot.com.Selepas ini pemenang akan di umum di blog baru:)..


2. anda mesti tag kepada 8 orang maksimum.tidak boleh kurang.dan bila anda telah tag anda mesti inform pada kawan anda yang mereka telah ditag.:)



3. letakkan banner contest di sidebar anda.



4. anda mesti sertakan satu gambar.tidak kisah gambar anda zaman baby,zaman anda budak budak,gambar adik anda,gambar anak anda,gambar anak saudara anda..



5. hantar link entry anda didalam kotak komen entry contest ini.



6.mesti mulakan title entry dengan nama contest.



7. wajib diberitahu didalam entry tentang contest ini dan hadiah yang bakal diberi kepada pemenang.




tarikh tutup sehingga 15 DISEMBER 2010 .tetapi terpulang pada saya jika hendak menamatkan tarikh lebih awal:)..so be alert!:)



hadiah yang bakal dimenangi ialah earring dari lazo diamond jewellery.white gold.http://sweetlikekisses.blogspot.com





...........................................................
diam sume...awisy nak bace doa kejap taw..mintak2 leh menang earing tuh...
leh bg kat mama awisy..


u must try this...kan cantek pakai earing bile nk kawen nnt


aku tau kau minat brg2 mcm nih..so join...naek gng jgn pakai oke..!


join la k.mira contest nih..nnt lagi bersinar2 earring tu bile terkena cahaya bulan


dah start keje baru kan???lagi santek bile pakai earrin nih...join contest nih tau..



aku wajibkn ko join jugak...


u must too!!!kite slalu berbloging...yuk..join!!


k.erin dah support nih


jaja jom join

Friday, 26 November 2010

just express your love..


saat itu...ketika semua nya keliru...aku buntu..dia tenang..
sekarang ..bahagia atau derita kah aku ....dia..??
hanya aku dan dia yg tahu...
kerana saya kenal sayang saya...
too much hope..no..
aku tau korang akan cakap
"confident nye pompuan nih"
(^^,),...aku hanya berdoa...


credit to:zackzukhairi.blogspot.com...saya amik pict nih...

peluang itu...

u r my patient cloud~

Sometimes we picture ourselves as a tiny insignificant star, chasing a beautiful moon.
But little did we know that we are ..
being followed and loved by a patient cloud...


sorry 4 everything ..
what i've done to u before..
i just ignore ur love..
my bad..
from now on...
i promise u dyr..
i will love you...
for the rest of my life..
b...u r my patient cloud..

Thursday, 25 November 2010

si ketot yg cute..

bukti 1:with housmate
dataran batu pahat..aku yg plg hujung tuh

bukti 2:with ex classmate
reunion class aku PKEE3 at PD

bukti 3:with him
puncak yong belar..huh..yg rendah nih jugak yg dia syg!!>_<


bukti kukuh!!!
so..ade aku kesah..lalalala~~


erin knp ko x besa2?
kecik..pesal ko kecik nih..?
erin ko macam makin ketot je aku tgk...

uwarggggghhh....korg nih...aku gigit karang!
dulu kecik2 aku lupa nk makan koko crunch laaa!!!
cute what kecik2 mcm nih...

xpe..anak2 aku esok tinggi-tinggi..hehe

dengan ketinggian dan berat:

154cm
47 kg

advantage:

sng nak cari jodoh...tinggi boleh rendah pon leh..(i nk yg tggi je oke..kan b kan..hehe)
sng nk masuk bawah kerusi/katil kalo barang jatuh..
sng nk cari saiz baju..
sng org nk dukung..ngee..
x skit pinggang kalo lalu bawah akar kat dlm hutan tuh...

kalaU takOt dilaMbunG oMbak~



menjadi pengasuh yg berjaya bukan senang ye..
wpon budak2 nih da beso panjang mcm nih...
kite ttp kene entertain dia..heheh..

Tuesday, 23 November 2010

aku masih x berubah?

kau kata aku masih x berubah ..
ape yg aku dah buat...
bila aku tny kau senyap..
hati siapa lagi yg aku da sakitkan..??
sape lagi yg teluka dengan kata2 aku?
kau je manusia yg baikkkk kan ??
baik xde drpd ade lah!!

without you

without you..
i feel lonely and empty..
b..i miss you so much..
wherever we are...
just keep close each other..
u mean everything for me..

thnx for your love..

i'll do the best for u ..for us...


** aku maafkan sesiapa saja ..kerana kau juga manusia yg punya hati dan perasaan yg tak terkawal pada cinta

kaloi OOooOo kaloi..~

gambo nih kite amik mase zaman dulu kala...
ingat lagi tak..aku rindu gile mase dulu2


Lirik Lagu Perigi Biru - Bawang Putih Bawang Merah

Wahai perigi
perigi airnya biru
Tempat bermain
bermain pari dan mambang
Mohon izinkan
hamba merayu ibu
Izinkan hamba merayu ibu
bagi penawar
hatiku yang bimbang
wahai bonda
ibu kandungku
Wahai bondaku
bondaku si ikan kaloi
Timbullah bonda
ooh timbullah tunjukkan diri
nasi melukut dengan sayur keladi
nasi melukut sayur keladi
untuk bondaku di pagi hari
Wahai bonda ibu kandungku
~~wan..aku rindu kat hg bila hang nyanyi lagu nih mase buat ayor teh/kopi dalam hutan tuh!!...sob..sob..T_T
bile lagi nk treking sesame nih..liang east/west tu mg xdpt nk polow....

Monday, 22 November 2010

wedding photoshoOt..~


di sini aku sepi tanpamu..


mereka di tangga bahagia

saje2 jalan kat marina island..igt nk g snap2 ape yg patut kat tepi pantai nih....mmg best gile tempat nih..dulu mase pegi kosong je lagi...skrg dah bnyk skit development diorg..taneah..aku da ade senarai tempat nk begambo mase kawen nnt..hehe..mcm da dekat je nih..(^^,) jgn maraaaah ar..gurau2 saje...tp kalau betul ape salahnye kan..kan...kan bie kan??..aku rase nk terjun je dlm laut tuh..huhu...naseb baek lagi!! kat situ ade la 2 couple yg tgh buat photoshoot...alaalallalla....sgt sweeetttt...dengan sunset nyeee...ngan landskap nyeee...aduyaiiiii...bile tgk mcm tuh...tergedik2 nak kawen jugak...hahahha...gatal!tp si dia nk amik kat mn2 peak.....huhu..xpe2..belah u kite amik kat mn2 peak...sblah i kite amik kat beach oke!!deal..~..smbg citer...usha punye usha rupenye kezen aku yg tgh amik gambo couple tuh!!!cis...ape lagi..cargassss ke dia...jd light man kejap..tolonggg jeeee...last2..aku ngan adik aku plak jd model dia...hehe..sgt best!saba...nnt kitorg lak join oke...x lame da nih nk grab itu NIKON!

**hubbie cayang.. i cant wait anymore..sunset itu cantek..

Sunday, 21 November 2010

jangan besedih kawanku~


sahabatku..
jangan lah engkau selalu bersedih..
kau itu sangat baik..terlalu baik..
berilah peluang pada diri sendiri..
untuk sentiasa gembira ..
dan dipertemukan dengan orang yg betul-betul
akan menyayangi kamu..insyaAllah..~


**aku syg kamu sahabatku...sbb tu aku baca..~

1 month ....

I don't pretend to know what love is for everyone..

but I can tell you what it is for me..

love is knowing all about you dyr..

still wanting to be with you more than any other person...

love is trusting you enough to tell everything about me..

including the things might be ashamed of...



1st month...

2110-2111



muke ade senyumm...=)

* kenangan di kem gurkha,banjaran titiwangsa...
wangi.baru.lepas.mandimanda
muke ade senyum la pak syeikh nih...hahaha..
i miss u b..~



Saturday, 20 November 2010

peliknye

pelik..
sbb tiada kata yg ingin diluahkan..
biar dia save as draft dlm hati aku je..
biar rasa itu pergi dengan sendirinya..
biar rasa jahat itu pergi...secara jujurnya aku sgt ingin mengerti
semuanya....


Thursday, 18 November 2010

my baby girl...






welcome to our family...

Puteri Andriana Batrisyia Bte Idrus Shah
14 November 2010
3.5 kg

Wednesday, 17 November 2010

pengorbanan

Cinta itu memerlukan pengorbanan..
Pengorbanan yang perlu dilakukan oleh ayah kpd anaknya atas perintah Allah SWT..
Nabi Ibrahim diperintahkan menyembelih anaknya Nabi Ismail ..
Namun Allah telah menggantikan tempat Nabi Ismail dengan seekor kambing untuk dijadikan korban
sebagai tanda ketaqwaan kepada Allah...
Begitu juga kita..
Cinta itu memerlukan pengorbanan..
Biar pun jarak memisahkan kita..
Aku akan tetap setia di sini menunggu..
aku harap pengorbanan dan kesabaran aku ini berbaloi..
i ♥ encik heeny

Tuesday, 16 November 2010

makin jauh makin .........


kata org..
makin kita jauh..
makin kita lupa..
makin kita hilang rasa rindu..
makin kita xda rasa cinta itu..

tapi aku..
makin jauh makin aku syg..
makin jauh makin aku rindu..
makin jauh makin aku cinta..

syg,rindu dan cinta..
bawalah aku terbang pergi padanya..
yg jauh di sana..
agar bisa aku bertemu..
org yg aku CINTA..

Monday, 15 November 2010

balik kampOong~





alhamdulillah..

da 2 bulan x balik kampung nih...sampai2 kat umah atok..
terus ajak diorg g kuala kangsar ..lame da nak mamam laksa + cendol sane...yummy~

^___^ miss someone..

Balqis syg..i miss ur pak usu a lot...

to be honest...

It's a waste of time for people to say things they think other people want to hear, or try and come off in a certain way. I try to be as honest as I can.

Gwyneth Paltrow

KEJUJURAN..
sgt penting di dalam perhubungan..
tak kira dengan siapa kamu berada..
pada bila masa...
ianya penting...
jika tiada KEJUJURAN itu..
kamu akan sentiasa rasa bersalah..
pada orang yg memberi sepenuh KEPERCAYAAN pada kamu..
dan satu ketika..jika KEPERCAYAAN itu hilang...
percayalah...lambat laun...kamu akan kehilangan org yg menyayangi kamu itu...
.....sincere...

selfish...

friend of mine:

rin kena tamak skit ..
klu kite dah suke kat org tue..
jgn ler mangalah....
tapi hakikatnye sebagai kawan tak suke lar erin sedey2 ..

aku:
tu dulu kot..erm mn tau nih?

friend of mine:
aduuuyaiii....tak kisah ler mane tahu..
yang penting tahu..
kena lar teguh....
tamak skit....
jgn cepat mengalah.....
lantak pi ar ex-awek dia ka...

aku:mekasey...hahhaha..

friend of mine:
klu dia btol2 dah clash .... erin dah dapat kat dia

aku: bace blog rin yerr!!!!

friend of mine:
xla..tp dia akan tetap dgn rin...


~aduyai..mcm mn leh tau nih..neway thnx dgn sume kata2 semangat itu...~
semoga dia pon akan beroleh seseorg satu hari nnt..aku doakan...YM sbg medium kite..

~kpd seseorg itu...maaf...aku sekarang da jd selfish...

Sunday, 14 November 2010

adakah jodoh ini untukmu~

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)Gunakan seluruh pancainderaJodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.
2.Senang bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.
3.Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.
4.Sentiasa jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.
5.Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.
6.Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?
7.Memahami diri kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.
8.Tampilkan kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.
9.Kata hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
10.Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.


~ku harap denganmu~

Friday, 12 November 2010

kelemahan itu...

kelemahan wanita itu usahlah ditunjuk...
betul kata seseorg...
jgn selalu menunjukkan kesedihan kita..
ia akan menampakkan kelemahan yg kita ada
jgn selalu ingin meraih simpati..
lame2 org akan bnci..
yg lepas biarlah berlalu..
kbahagiaan yg abadi ada di hadapan
tak perlu toleh kebelakang..
perlu ke untuk kamu menoleh lagi?
matang la bersama dgn usiamu...



(^^,)..tak perlu jadi bengong utk org lain...

Malaysian Teacher Selection Test..


alhamdulillah...
langkah pertama...
semoga berjaya melepasi melepasi ujian ini...
kenapa saya pilih prasekolah??
1)i love kids very much
2)Saya suka melihat mereka membesar dengan riang dan sihat dan bijak.!!
3)Saya ingin mendidik anak bangsa dengan tangan saya sendiri...
4)Mereka lebih memahami kita..
5)Kerana meraka ini JUJUR...




Wednesday, 10 November 2010

beban yg tak tertanggung

maafkan aku kerana terpaksa untuk meluahkan ape yg aku rasa di sini...bukan untuk meraih simpati sesiapa pun..cuma mengeluarkan tiap butir bicara yg sesakkan jiwa..hari ini...10/11/2010..sepatut nya menjadi tarikh yg amat bermakna untuk aku...tapi..hari ini,aku dikejutkan dengan cerita yg kurang enak...cerita yg aku xnk ambil tahu sebenarnya..cerita yg cuba aku jauhkan..

cinta itu salah ke?
aku mencipta kebahagiaan di atas kesedihan org lain...bukan niat aku untuk menyakitkan hati org lain..sungguh aku tidak mengetahui apa-apa pun...air mata ini berguguran lagi untuk ke sekian kali..sungguh aku tidak menyangka...

satu persatu entri blog itu aku baca...sakitnya dia dgn semua dugaan yg diterima..aku mohon maaf..jika aku tahu begini akhirnya untuk kamu...dan begini permulaan nya untuk aku...tidak akan aku terima sayang yg dtg...namun aku kalah...dan aku menerimanya~

namun sayang itu tidak boleh dipaksa...belajar la untuk menerima kekalahan dan kemenangan...yg menang tidak akan selalu berada di atas..dan yg kalah tidak beerti selamanya di bawah...aku sedaya upaya untuk menjaga hubungan ini....kerana semakin hari aku semakin sayangkan dia..tolonglah beri aku peluang untuk menerima cinta yg ikhlas...seringkali dipermainkan..aku serik..

semoga cinta ini yg terakhir untukku..~

kamu penulis blog itu...

maafkan aku sekiranya aku sudah merampas cinta yg kau damba..
maafkan aku kerana mungkin aku adalah irg yg bersalah...
maafkan aku kerana aku sudah terlalu sayang dia...

dr pagi aku memikirkan hal ini...kusut.

doaku untukmu~

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Ya Allah…Seandainya telah Engkau catatkan…
Dia milikku tercipta buatku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Agar kemesraan itu abadi…
Ya Allah…Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani…
Seringkanlah kami melayari hidup ini…
Ketepian yang sejahtera dan abadi…
Maka jodohkanlah kami…

Tetapi Ya Allah…Seandainya telah Engkau takdirkanDia bukan milikku…
Bawalah dia jauh daripada pandanganku…
Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan periharalah aku dari kekecewaan…
Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah…
Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…
Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu…
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkanAdalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…

Ya Allah…Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku…
Di dunia dan akhirat…Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini…
Jangan Engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran…
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah…

Ya Allah…Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…Dan periharalah kami dari azab api Neraka…
Amin…amin…Ya rabbal ‘a
alamin.

23...24




hadiah dr dia




smile...

tersenyum aku bila mengenang sepanjang 23 tahun nih..macam2 yg terjadi..
tapi hari ini..umurku meningkat lagi...(24) dengan cerita yg baru...mulakan hidup yg baru..semangat yg baru...life must go on until when?kita pon x tau kn bile ajal kita...syukur kepada Allah kerana masih memberi aku ruang utk bernafas....alhamdulillah..~

to my mom..
thnx sbb susah payah membesarkan lisa selama 24 thn nih...

kepada cinta hati saya..terima kasih sbb hantar sy pulang dr melaka ke johor dengan selamat dan celbrate my birthday~...i luv u...

thnx utk semua rakan2 blogger,facebook, sahabat handai jauh dan dekat di atas ucapan2 yg menaikkan semangat aku..thnx guys...ucapan kamu semua amat bermakna utk aku~
itu menandakan yg kamu sume masih mengingati diri ini..thnx again..

selamat hari lahir arien noor ellisa..24...

Monday, 8 November 2010

revisit XYB-challie-3boundaries

line up..



semangat study ada dimana2~


3 YL~


Align Rightkl @ nite!



alhamdulillah...



selama 5 hari menjadi backpacker...hahaha


3/11-melaka-medan gopeng-kg raja cameron
4/11-6/11- xyb-challie-3 boundaries
7/11-tringkap cameron-medan gopeng-kl
8/11-kl-melaka


damn penat!!!!


to all line up rawk!!!


john,mat rock, apiz zaaba,alip hukm,annel,k.andrea,capex and me...
kita semua rawk steady!!!
trip yg dapat mengeratkan lagi relationship kita semua..i likee.~~
kepada line up yg ada paper 9hb nih...all the best!smpi atas gng pon korg leh study lagi..gud..gud..rawk!!!keep our memories smpi bile2...bnd2 nih x akan ade jual kat mn2 7E...


~~kamu..thnx untuk semuanya....

untuk soalan itu..kenapa dtg trip nih...????

just simple answer..i want to spend my time with u..
bnyk masa yg kita da tinggalkan dengan sia2...

wish u all the best


selamat menduduki peperiksaan ..~

igt rule2 yg ada dlm card yg kiut miut tu ye...ngeee..~
all the best dyr..

untuk yg lain juge..
gud luck!!