sOmebodY watching On me

Thursday, 30 December 2010

all in 2010

penutup tirai 2010




hidup aku yang penuh suka dan duka sepanjang 2010..

outdoor

awal tahun 2010 aku macam nk quit dari dunia outdoor..aku pon tak ingat kenapa..cuma yang aku ingat aku macam frust dengan orang-orangnya kot..yang menyakitkan hati maybe..but i dont know who and why..dont ask me..really cant think bout it..tahun nih jugak aku berjaya menawan 7 puncak tertinggi semenanjung malaysia..alhamdulillah

study

alhamdulillah i've done my degree..setelah berhempas pulasann dengan FYP..erkk...make me sick..hahah..salah amik kos agaknye aku nih..tahniah arien..tahniah..!!


friend

macam-macam jenis kawan yang aku jumpa..
kawan yang "prihatin"..yang sibuk nak tau semuanya , kawan yang bertalam dua muka, kawan yang penyayang, kawan yang makan kawan, kawan yang tikam belakang, kawan yang sentiasa ada masa susah dan senang, kawan yang salu ada masa senang je pon aku jumpe..kawan baru yg dikenali secara tak sengaja..tak kira la siapa pon korang bagi aku..or aku di hati korang..korang ada yang penyeri dan penghancur masa bahagia aku.. jasa baik dan baik kalian itu tak kan pernah aku lupa sampai bila-bila..owh,kepada stalker yang macam s*** juga..aku xmarah korang nk baca..baca la..yelah kan..kan aku dah public kan kat sini..lupe pulak.. aku maafkan korg jugak di atas pujian yg di berikan..aku xtau apa masalah ko ngn aku..tapi aku maafkan je lah.


love

thnx for being apart of my life
i love u

sleepless


my dyr mucuk
im sleepless
cos im missing you
time..turn quickly pls..
~"_"~


**yah i know...look chubby rite..hehe..

Tuesday, 28 December 2010

2010 turn to 2011


azam 2010!!

ponteng kelas

lepas nih da xde kelas lagi...i totally free

makan banyak

yang nih mmg aku xleh nk buat...aku dah cuba..
tp awal thn je menjadi...haha


good girl

aku dah secuba sebaik mungkin..insyaAllah

g7 complete

alhamdulillah..berjaya jua aku menawan 7 puncak tertinggi semenanjung malaysia
dan menghabiskan sumenye pada thn 2010


menghargai seseorang

aku da tau menghargai orang2 yang menyayangi aku..

so..what next???!!..2011

Monday, 27 December 2010

bayang-bayang

ManUsiA takOt paDa bAyanG-bAyanG sendiri?
ye...kenapA taK peRcaYa ke?


mungkin masih ramai yang tak perasan dengan aktiviti ini...
kawan-kawan aku..kadang2 aku pun takut pada bayangan itu..
mmg masih ramai lagi manusia di luar sana yang takut pada bayang-bayang
bayang-bayang yang selalu mengekori dia ke mana saje..
bayang-bayang itu yg sering menghantui hati dan perasaan nye..
bayang itu yang akan menjadi teman setianya..
mungkin dia akan merasa senang dan bahagia...(^_^)
mungkin bayang itu juga yang selalu temani kau hanya untuk menyakitkan...(-_-)
tapi ingtlah sahabatku...
bayang-bayang itu yang akan sering memainkan perasaan kau..

sebab itu kau rasa bahagia..tapi sekejap saja kan?
jangan bermain dengan bayang sendiri..
kelak kau akan kecewa nanti...

Awan nanti kata aku kandung air,
Sampai tempat sejuk aku pun cair,
Tengok dalam air nampak bayang-bayang,
Campak satu batu bayang pun hilang.

Tanya sama hati apa rasa sayang,
Apakah tandanya nampak dipandang,
Kumbang rayu bunga bulan dan bintangnya, Mula tanda-tanda hubungan mesra.


ingin bermain dengan bayang sendiri tak salah..cuma biar berpada...peace

aku x kenai hang pon.=)

aku xkenal pon kau sape..
aku tau kisah kau pon gitu2 je..
aku tau kau sayang dia..
baru je lagi kan..?

xpelah..Allah menjanjikan yang terbaek utk kau la tuh...
mmg sekarang kau akan rasa sakit macam aku rasa dulu..(aku x mau igt dah pasal dulu!.nate beghuk)
but then, kau akan rasa senang dan bahagia nya kemudian...

jauh kita sayang

selalu memanjakan saya
aku suke makan naan cheese dengan dia

kini aku betul2 dah jauh dr dia,mereka dan sesiapa pun di sana.. br kelmarin dan semalam di bumi hang tuah..tp kini sudah kembali di negeri sendiri.. sedey nih..

jauh kita tak bermakna benci
jauh kita tak bermakna lupa
jauh kita menjadikan kita makin sayang

jauh kita menjadikan kita semakin dekat sebenarnya..

Friday, 24 December 2010

im hurt



by looking at the album....
i'm hurt..totally hurt..
even though i dont really care..
but i hope you understand...about my feeling..
even though it is your memory....
please concerned about my feeling madam..

Thursday, 23 December 2010

Wednesday, 22 December 2010

selamat tinggal UTHM

house m8

Align Righthoom8 convo


classm8

seniorita

segalanya bermula dan berakhir di sini..pengajianku selama 3 tahun di bumi Johor sampai ke penghujungnya...segala suka duka, pengalaman, sahabat, akan aku jadikan bekalan dalam menyusuri kehidupan yang masih panjang....

menghitung hari

izinkan patik bertemu dengan dia..


setiap detik dan setiap saat ku hitung sehingga sampai waktu itu.
walaupun waktu dan detik itu semakin beranjak ke depan
aku di sini sentiasa menunggu kehadiranmu ..
inilah dugaan yang terpaksa aku tempuh..
aku sentiasa bersabar kerna..
aku menyayangimu....

Tuesday, 21 December 2010

kenangan yang tercipta

setiap pertemuan akan wujud satu kenangan.kenangan yang kita tidak akan lupakan.kenangan yang sering hadir dalam setiap insan yang pernah berkasihan,bersahabat, bertemu atau apa saja.kadangkala kita tidak sedar yang mana kenangan itu mungkin akan menggembirakan orang lain atau sebaliknya. kita sendiri tentunya gembira kerana itu adalah kita dan dia atau sesiapa sahaja. namun perasaan orang lain harus di jaga. tidak semua yang kita lakukan akan disenangi hati manusia lain. tidak semua kenangan itu akan menggembirakan orang lain. kenangan aku? aku cuba untuk tidak menyinggung sesiapa walaupun itu kenangan aku. kerana aku tahu , tidak semua orang akan terima kenangan itu dengan hati terbuka.



peace no war..^____________^


2 months already dyr~

Sunday, 19 December 2010

mase aku kecik2 dulu...


mak ena:mak eda(BELAKANG):mak esah:eja:lisa
gambar nih masa raya 1996

huhuh..macam mane gambar nih ade kat folder aku...rindunye mase dulu2...sume nye manis2 belaka...xde masalah pon kite nak pikir kan...tp mase tuh duk terpikir...bila kita nk besar kan?? tapi bile dah besar nih...rindu je masa kecik2...rindu sangat....mase nih mak ida slim river je lagi hah..skrg comel taw.....ena lak maintain je mcm tuh..pasnih kuar jd nurse...esah lak mase nih gedik2 je lagi..skrg engineer daa kat intel,kulim...eja lak xde gigi depan..cita2nye sekrg nk jd engineer letrik...tgh blajo lg skrg kt poli sabak bernam...hahahhaha....aku tetap mcm nih...maintain dan maseh mengejo cita2..sbb ak br abes blaja....ngeeeeeee

Friday, 17 December 2010

pray


i always pray for u my dear....always
no matter what happen.. i always be on your side...
bcos u r the one...the only one i have..
u r my inspiration..
you always cheer up my day...
please let me do the same thing to you dear
never give up .. u told to me..
remember..?

let me erase your worries...
i could be all that u need
if u let me try...






just info



dengan cycle nih..rancanglah apa yg boleh dirancang...(^_^)

berat ideal

smlm pi summit batu pahat..jalan punye jalan ..terjumpa satu khazanah hashimoto...iaitu.."penimbang berat manusia" bukan penimbang spring yg colour hijau tuh ye kenkawan...aku pon dgn konfiden nye berdiri kat atas tuh...pastu masukkan 20 sen....maaaaaaaaaaaaKKkk aihhhHHHh....berat badan dah bertambah????aku ker nih..??tidakkkkKKkk..salu org buat PSM @ FYP berat badan susut...aku nih plak...haishhh..xleh jadi dan apa yang telah terjadi??... TAPIIIII!!!!!!



rupe2nye aku UNDERWEIGHT...so berita gembira untuk perut beta..beta leh makan banyak2 lagi...yeayy!!!!..no diet program nmpk nye...hahahahah..


sekarang nih pesal lak aku demam...terkejut sangat ke berat dah naik??ke sebab rindu....tak larat da macam nih...dengan sakit tekak nye..batuk nye..selesema lagi..pakej la ko dapat erin oiii..ops...miss chuchubby..nama baru oke..japg aku nk terjah PKU (pusat kesihatan universiti kat tempat aku blajo nih ..UTHM)





LINK: http://www.bestcalculator.org/miscellaneous/bmi-calculator.php

Tuesday, 14 December 2010

rezeki ada di mana-mana..



alhamdulillah....

rezeki kita ada di mana-mana...nape la x terfikir nk mintak kat situ dulu....hehe..naseb baek en Azri call kite tanya ...ye..saya setuju bekerja dengan JURUMANJONG SDN BHD...!!!!
huhu..x saba nyeee....

Monday, 13 December 2010

impian KAMI..

malam yang panjang..
rupanya..
KAMI punya impian yang sama..
KAMI ada misi...
KAMI melihat impian dan misi itu..
KAMI merancang untuk melaksanakan impian itu bersama-sama..
KAMI akan memulakan langkah untuk impian itu..
InsyaAllah satu masa nanti..



semoga semuanya akan terlaksana...amin...
Semoga KAMI akan menjadi yang paling berjaya dalam mengusahakannya...n_n



kita berusaha..Allah jua yg akan menentukan..
usaha + doa = tawakal...

high heel...seksi or seksa?


huhu..tergelak aku tgk TV3 td.." high heel...seksi atau seksa.."...respon yg diberikan bnyk yg mengatakan SEKSI...dan x kurang jugak ada yg ckp SEKSA...tp bg aku...both!...SEKSI bile pakai...after 4-5 hours ia akan jadi SEKSA.kan..?hehe..itu aku la...korang aku xtau.. xtualy aku ske tgk org pkai high heel...nmpak confident je bile jalan...jalan pon x sepah2 kan...cuba korg pakai sandal or selipar tgk..terkangkang..!!!!.pastu cuba korg pakai high heel...sure jalan sopan nk mati kan..salah jalan kang tersungkur plak...malu derr...mcm org bawah nih..(n_n)v



aku lebih selesa dengan wedges..sbb dia lagi stabil utk tampung berat badan aku yg berat gajah nih..aku lagi confident!!possibility nk jatuh terkangkang tuh kurang sikit..huhuh...nnt jatuh malu mak noq~~

korang tau tak ape keburukan high heel dan seangkatan dengannya??

1. LUTUT
Pemakaian kasut tumit tinggi akan mengubah postur badan seseorang dan ini menyebabkan beban yang tinggi pada bahagian dalam lutut. Lutut merupakan tempat yang biasa diserang osteoarthritis. Satu kajian telah dijalankan dan menunjukkan pertambahan tekanan di lutut sebanyak 26% dengan pemakaian kasut tumit tinggi.

a) Postur
Kasut tumit tinggi menolak titik berat badan ke depan dan menyebabkan ketidaksejajaran antara peha dan tulang belakang.

b) Tekanan
Kasut tumit tinggi mungkin boleh menjadikan kaki anda kelihatan panjang tetapi tekanan di bahagian depan kaki anda akan bertambah berkadar langsung dengan penambahan ketinggian kasut tumit tinggi anda.

2.BETIS
Otot di bahagian betis akan mengerut(contract) untuk menyesuaikan dengan ketinggian kasut tumit tinggi. Otot akan memendek dan menjadi ketat (tighten).


3. MORTON'S NEUROMA
Tapak kasut yang tinggi serta hujung kasut yang tirus akan menyebabkan penebalan tisu disekeliling saraf yang terletak antara jari kaki yang ketiga dan keempat. Ini akan menyebabkan rasa sakit dan kebas pada kaki.


terpulang pada korang kan...nk seksi or seksa...pilihan di tangan korang!

hUnnY bUnNy

ini GABIT..dia masih single..comel kan??
dia ada dengan saya sejak 10.11.10


Bunny try to tell you!!!

1.Mengerik gigi yang lembut – Bermakna arnab anda Happy ( biasa ketika anda mengusap di bahagian kegemaran; seperti dipipi, dahi atau belakang telinga.

2.Bunyi nafas seperti berbisik – arnab anda Happy

3.Menghentak kaki belakang – ia takut, rasa terancam, marah, dan mungkin juga terlalu gembira.. biasanya selepas lama dikurung dan dilepas keluar dari sangkar

4.Berderam, mengeram, berdesir – ini menandakan arnab anda sedia untuk menyerang, gigit atau cakar. jangan ganggu dan biarkan sahaja

5.menjerit dengan kuat – bermakna dia dalam ketakutan yang teramat sangat atau kesakitan, DENGAN SEGERA perhatikan mereka.

6.Honking ( bunyi seperti angsa) – inginkan perhatian atau meyampah dengan kehadiran anda.

7.Mencium anda dengan perlahan – ia menyambut kehadiran anda dan minta perhatian

8.Berlari berpusing pusing dan melompat tinggi (Binky) – terlalu gembira

9.Chinning (mengusap dagunya) – cara arnab menandakan haknya, termasuk anda

10.mengerakan rahang sepeti menguyah – dia sedang relex

11.makan najis – jangan hairan arnab anda tidak apa apa, ini adalah cara semulajadi arnab mengambil nutrien

12. menaikan pungung dan ekor – dia menyahut seruan alam.. nak kencing lah tuu

13.berlari mengelilingi anda – ia tertarik kepada anda, jika arnab anda bleum dikembiri, ini adalah cara arnab menyatakan anda adalah teman yang sesuai.

14.menarik baju anda, meletakan kaki hadapan pada anda, atau melompat keatas riba – minta perhatian

15.cuba menyerang – dengan jelas dia tidak suka kehadiran anda

16.jika ia berlari kesana sini – ia menikmati kebebasannya

17.Jika ia mengigit ketika anda sedang melakukan rutin lain – ia inginkan perhatian ( jangan marah… gigitan arnab memang sakit. Tapi arnab tidak tahu)

18.Jika arnab anda bergerak menjauhi anda – dia masih was was dengan anda dan mungkin merajuk. Cuba usap dahi dan telinganya dan mungkin berikan ia treat

19.arnab jantan atau betina anda cuba mengawani kaki anda – menandakan dominasinya .. anda adalah haknya

20.Jika arnab mempunyai sepasang arnab, dan yang jantan mula mendegus, ini menandakan ia bersedia untuk megawan

21.Jika arnab ada terdiri daripada dua jantina yang sama, dan mengelilingi sesama sendiri, itu adalah permulaan pergaduhan… asingkan sebelum ada yang mati atau cedera

22.Jika arnab betina yang belum dikembiri mula mengumpul daun daun, kertas , atau mencabut bulu ini tandanya ia akan melahirkan . Tujuan pengumpulan daun dan mencabut bulu adalah untuk membuat sarang.

23.Jika arnab anda kelihatan dalam keadaan cuba mengawan tetapi di bahagian kepala arnab lain, ini cara ia mengatakan.. I’m The boss…. awasi kerana mungkin terjadi pergaduhan.

24.Arnab anda termenung atau mogok tak mahu makan dan minum- ambil perhatian arnab anda mungkin sedang sakit

25.terbalikan bekas makanan dan minuman – bermain ( ia ingin jadikan bekas tersebut sebagai permainan) atau protes tunjuk perasaan /minta perhatian

26.perbuatan seperti mengali tanah dan mengaru garu lantai, hujung sudut sangkar – ini sifat semula jadi arnab yang memang tidak dapat dibuang ia seperti sedang Mengali Tanah




***gabit salu terbalikkan bekas makanan dia bila hanya pallet saja yg di beri..tapi kalo dalam rumah dia ada macam2 makanan like carrot, kangkung...dia xkan terbalikkan bekas makanan tuhh...bijak2...haishh..gabbit..saya tau kamu happy sbb kamu salu usap2 pipi dan telinga kamu tuh...

Saturday, 11 December 2010

no smoking pleaseeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!


please..please...please...
do not smoking behind, beside, in front of me...
i hate u!!!!u make me sick...

hilang selera aku nk dinner !!!..huh..tolong la hormat orang laen same...aku ingat lain kali aku nk gie kat meja korang...pastu campak 2 3 kotak rokok kat muka korang...pastu suh korang isap mase tuh jugak!!!!bengongg!!!aku pening sbb asap rokok tuh tau x...!!!!!!

Thursday, 9 December 2010

gurau.



hahah..terbaca balik post nih..tergelak aku sorg2..haishh.."sebelum kejadian"..gdh yg nih rupenye betul2 jd....tp skrg keadaan dah sempurna balik...doakan kebahagiaan kami....k.ann...thnx tunjuk kt rin....kenangan sume nih....aku akan igt smpi bila2...

Wednesday, 8 December 2010

aku tak bijak berkata...

apa yang aku tahu aku akan beritahu..
apa yang aku rasa juga aku akan beritahu...
aku akan beritahu semuanya..

aku bukan pencerita ...

yang bijak berkata-kata seperti orang lain..
aku juga mungkin bukan pendengar yang setia...
tapi....aku akan luahkan segala rasa yang ada..

bila rasa itu datang pun aku tidak tahu...
bila ia wujud pun aku tidak tahu...
bila ia mula tumbuh pun aku tidak tahu..
aku hanya sedari apabila sesuatu itu hilang...
sudah lama ia ada di dalam diri ini rupanya...

namun...
bila aku sudah sedari rasa itu...
aku akan hargainya...
dan pada masa akan datang pun...
aku akan terus hargainya...
kerana rasa itu..
hanya di anugerahkan..
pada mereka yang terpilih sahaja..

maafkan aku kerana aku bukan pencerita yang bijak berkata-kata...maaf..(-_-)"

Tuesday, 7 December 2010

BLAH!

di ingatkan sekali lagi...!!!!!!!!!!!!!!!!

INI BLOG AKU...AKU NAK TULIS APA..AKU PUNYA SUKA..
KAU TAK SUKA KAU BLAH..AKU TAK MENGALU-ALUKAN MANUSIA MACAM KAU NIH!ERM..MANUSIA KER..?

KALAU KAU NAK CARI INFO GUNUNG KE APE KE MACAM YANG KAU CAKAP TU SILA KE TEMPAT LAIN...BTW,KALO KAU BETOL2 NAK CARI INFO GUNUNG..KENAPA KAU KOMEN DEKAT ENTRI YANG XDA KAITAN DENGAN GUNUNG/ OUTDOOR....?????NAMPAK SANGAT KO STALKER SATU BLOG AKU YANG XDE KUALITI NIH!!!!....OWH....TERHARU DOWH!!!



ADE AKU SURUH KAU BACA???XDA KAN???SO...SILALAH BLAH DARI SINI...!

kawan dan musuh...

Terdapat 3 jenis kawan dan musuh dalam hidup kita. (Saidinana Ali)

Kawan
1. Kawan kita
2. Rakan kawan
3. Musuh kepada musuh kita

Musuh
1. Musuh kita
2. Rakan musuh
3. Musuh kawan kita



"aku tidak ingin sekali mencari musuh berbalah...aku juga tidak mencari penyakit dengan mencari musuh..aku hanya inginkan sahabat yang tahu memberi dan menerima aku seadanya..."

Monday, 6 December 2010

salam maal hijrah

salam maal hijrah utk semua muslimin dan muslimat~
semoga kalian semua bersedia utk berHIJRAH...

apa HIJRAH ku?

1.
2.
3.
4.
5.
6.

semoga semuanya tercapai...

ko tak leh baca ke??tayah la tau..aku nampak je ape aku tulis..

guru sandaran tidak terlatih..(GSTT)

sesiapa yang berminat untuk bidang perguruan..lihat di sini sebelum 15 disember 2010..


http://www.ekgsk.com/gstt/v2/index.php


cekgu lisa da cakap...dia xkan berhenti berusaha untuk menjadi guru....hehehe

Sunday, 5 December 2010

나와 당신이 진정으로 부탁드립니다 ...

나와 당신이 진정으로 부탁드립니다 ...

내게 힘을 줘 ...
그래서 사람들과 거래를 할 수 ..
누가 날 드롭 싶어 ...

xde rezeki..


cekgu sedey nih...x dapat jumpa anak2 murid yg comel tuh...sob..sob..
tapi cekgu akan cuba next time!!!! never give up....^_^v

Friday, 3 December 2010

saba dengan dugaan ye ...

kasihan dia...aku tau kau syg dia..cuma yelah..kite perempuan xkan nk mulakan dulu melainkan mmg betol keadaan yg memaksa kita yg mulakan dlu..(heheh)..oke2..kembali ke kisah kau tuh...aku tau kau sekarang sgt buntu dan runsing..mungkin kau perlukan teman untuk berbicara tentang semuanya...tentang komitmen kau, tentang soal hati kau..aku sedia membantu..sekarang kau tgh buntu..kami nampak semua tuh...kau selalu menangis kan..ingat..aku pernah cakap...Allah xkan menguji kita lebih dr apa yang kita mampu..aku nampak kau sayang dia masa kita first time jumpa dulu..masa tuh aku xtahu yang kau dan dia pernah ada perasaan ..hehe..sori tau..aku baru tau..selepas ade org bgtau aku.ngeee dan sejak itu aku harap kau dengan dia akan kembali bersama..tapi nampaknya keras hati si lelaki ni...herm...sekarang nih kecoh pulak kata laki nih ada somebody...tapi betol ke perempuan tuh..haishh..perempuan tuh pun satu...lepas satu..satu...lepas tuh yg ko punye plak..er...tapi harap it just rumors la kan...ko jangan la sedih2 lagi...jangan la nangis2 lagi...aku nak kau kuat..cheer up dear..kitorang salu support ko tau tak...kepada si lelaki itu...tolong lah faham bahawa si dia sangat sayang kan kau!!tapi..kalo xnak sila berterus terang..jangan mainkan perasaan dia...aku penah rasa benda tu..sakit...naseb sekarang dah jumpa abg boye taw..kepada F...saba ye yunk...aku tau ko sangaaaatttt kuat walaupun kita hanya pernah berjumpa sekali saja...heheheh...yg laen nye hanya di FB dan YM kan...kalau kau sdg membaca blog nih....ingat..never give up!!!!!!!!kitorang support ko okeyh!!!!!

kau kata..~

kau kata..

“Sayang mungkin baran tak kira masa”
“Tapi sayang tahan kalau yang salah saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita berdua”
“Saya kenal sayang saya”



aku berkata..

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua...



~fyn jamal-150juta

Wednesday, 1 December 2010

...epal hijau again...

..sambungan.

rupe2nya..epal hijau lagi penting untuk dia..
paling penting .....
lagi sedap..beri tenaga...
time kasih sbb lagi suke epal hijau ...


(^^,).....yg smlm sy da lupe..hhehe..melainkan saya baca balik...

antara epal hijau dan epal merah

xkisah pon kan kalo epal hijau xde..
epal merah still ada..still sedap..still ramai org suke...
so xde timbul ape2 masalah pon kalo epal hijau nih..wujud ataupun tak..
hurm..epal hijau.....epal merah akan sentiasa ada di dalam hidup epal hijau ...


mungkin aku yg tak mengerti....maaf.

Monday, 29 November 2010

erm.

just be patient erin..
ini yg perlu kau terima..
menerima semua disekelilingnya..
herm....




**aku hanya perlu bersabar dan menerima

Mengapa Hawa tercipta saat Adam tertidur dan Hawa melahirkan saat dirinya terbangun??

Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya.

Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.

Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.

Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang ,.....



**aku pos lagi..heheheh

tiada lagi entri dari aku....

MAYBE tiada lagi entri dari aku
MAYBE itu yang terbaek..
MAYBE cukup setakat ini..


boleh ke??

xboleh sbnrnye...hakhakhak..
kat sini je tempt aku nk luah ape yg aku rase,,
lepas aku dah luah aku akan lupe marah aku (kalo tgh marah la)
melainkan aku bace balik ape yg aku tulis..(aku akan igt)
so, ape2 entri dalam nih...
janganla amik ati sgt..bukan nk tuju sape2 pon..
hanya luahan perasaan
aku yg tak dpt ditanggung sorg2...
sbb aku takut utk percaya org dah...(percaya gabbit je lepas nih)
lepas tu aku akan lupe..
korg igt...???sape suh bace..!!
hehehehe

Sunday, 28 November 2010

dia sudah bahagia


kak ,
u r happy rite nOw
i told u..
cinta itu ada untuk sesiapa pun...
just be patient..
bulan dan matahari..
terima kasih sebab temankan dia..
kita dah tak mencipta bahagia atas kesedihan org lain kan?..just kidding


nak percaya siapa

aku xtau aku nk percaya siapa sekarang...
hmm...manusia...di depan dia lain..di belakang dia lain...
xpela..dia pon ada mulut nk bercakap...biarlah
aku da xpercaya ape kamu ckp lagi...

Saturday, 27 November 2010

kids & baby photo contest


kids & baby photo contest



syarat-syarat penyertaan :

1. anda mesti menjadi follower blog kedua saya.http://sweetlikekisses.blogspot.com.Selepas ini pemenang akan di umum di blog baru:)..


2. anda mesti tag kepada 8 orang maksimum.tidak boleh kurang.dan bila anda telah tag anda mesti inform pada kawan anda yang mereka telah ditag.:)



3. letakkan banner contest di sidebar anda.



4. anda mesti sertakan satu gambar.tidak kisah gambar anda zaman baby,zaman anda budak budak,gambar adik anda,gambar anak anda,gambar anak saudara anda..



5. hantar link entry anda didalam kotak komen entry contest ini.



6.mesti mulakan title entry dengan nama contest.



7. wajib diberitahu didalam entry tentang contest ini dan hadiah yang bakal diberi kepada pemenang.




tarikh tutup sehingga 15 DISEMBER 2010 .tetapi terpulang pada saya jika hendak menamatkan tarikh lebih awal:)..so be alert!:)



hadiah yang bakal dimenangi ialah earring dari lazo diamond jewellery.white gold.http://sweetlikekisses.blogspot.com





...........................................................
diam sume...awisy nak bace doa kejap taw..mintak2 leh menang earing tuh...
leh bg kat mama awisy..


u must try this...kan cantek pakai earing bile nk kawen nnt


aku tau kau minat brg2 mcm nih..so join...naek gng jgn pakai oke..!


join la k.mira contest nih..nnt lagi bersinar2 earring tu bile terkena cahaya bulan


dah start keje baru kan???lagi santek bile pakai earrin nih...join contest nih tau..



aku wajibkn ko join jugak...


u must too!!!kite slalu berbloging...yuk..join!!


k.erin dah support nih


jaja jom join

Friday, 26 November 2010

just express your love..


saat itu...ketika semua nya keliru...aku buntu..dia tenang..
sekarang ..bahagia atau derita kah aku ....dia..??
hanya aku dan dia yg tahu...
kerana saya kenal sayang saya...
too much hope..no..
aku tau korang akan cakap
"confident nye pompuan nih"
(^^,),...aku hanya berdoa...


credit to:zackzukhairi.blogspot.com...saya amik pict nih...

peluang itu...

u r my patient cloud~

Sometimes we picture ourselves as a tiny insignificant star, chasing a beautiful moon.
But little did we know that we are ..
being followed and loved by a patient cloud...


sorry 4 everything ..
what i've done to u before..
i just ignore ur love..
my bad..
from now on...
i promise u dyr..
i will love you...
for the rest of my life..
b...u r my patient cloud..